Apple’s First Batch of iPad Problems

Posted in By onetruth 0 comments

Muncul sebagai tidak menghairankan bahawa iPad Apple yang baru dilancarkan menderita beberapa masalah dengan alat keras (atau perisian). Setelah semua, selain dari kenyataan bahawa itu adalah alat baru, track record Apple ketika datang untuk menjadi bug-tidak adalah sesuatu yang komuniti teknologi boleh mempertimbangkan muntah berjalan. Dalam kes apapun, kita masih beruntung bahawa ketika membandingkan masalah saat iPad kepada produk dahulu dari Apple (iPod, iPhone), isu-isu generasi pertama, nyaris apa pun untuk panik. 

Dengan hanya beberapa hari selepas pelancaran 3 April AS, beberapa pemilik peranti telah mengenalpasti tiga isu utama bahawa Apple akan harus bekerja pada. Yang pertama dilaporkan hanya awal, masalah dengan kemampuan peranti WiFi. Laporan awal datang dari talian kecewa dan marah posting dari iPad-peranti pemilik mereka tidak dapat menyambung atau mengekalkan sambungan kepada hotspot WiFi. Masalah ini dikenalpasti sebagai masalah dengan iPad sejak ramai pengguna lain yang mereka bersaksi bahawa peranti WiFi ada masalah kerana dalam rangkaian yang sama. 


Menimbang bahawa iPad yang sangat bergantung pada fungsinya sebagai alat browsing web, masalah ini dengan boleh disambungkan kepada rangkaian wayarles adalah sesuatu yang orang tidak boleh diabaikan.
Selain masalah WiFi, itu juga telah melaporkan bahawa iPad mempunyai beberapa masalah menjalankan aplikasi untuk iPhone. Laporan menyatakan bahawa aplikasi akan "crash" ketika sedang berjalan di iPad tersebut. Masalah ini Namun adalah sesuatu yang dapat dengan mudah diselesaikan kerana masalah perisian yang boleh dibaiki oleh patch tepat waktu.
 
Mengumpulkan senarai masalah iPad adalah masalah dengan USB mengisi bahawa beberapa pengguna telah melaporkan untuk tidak dapat berfungsi kecuali peranti mereka dimatikan. Yang terang untuk semua persoalan di atas adalah bahawa mereka nampaknya tidak dapat bertahan dalam semua peranti. 

__________________________________________________________________________________
It comes as to no surprise that the newly launched Apple iPad is suffering from some issues with its hardware (or software). After all, aside from the fact that it is a new device, Apple’s track record when it comes to being bug-free is something that the tech community could consider a running gag. In any case, we are still fortunate that when comparing the current problems of the iPad to the previous products from Apple (iPod, iPhone), these first generation issues are hardly anything to panic about.

With just a few days after the April 3 US launch, several owners of the device have already identified three key issues that Apple would need to work on. The first was reported quite early on; a problem with the device’s WiFi capabilities. The initial reports came from disappointed and angry posts online by iPad owners –their devices could not connect or maintain a connection to a WiFi hotspot. The issue was identified as a problem with the iPad since many users testified that their other WiFi devices were no having problems in the same network.

Considering that the iPad relies heavily on its function as a web browsing tool, this issue with being able to connect to a wireless network is something that people cannot ignore.

Aside from the WiFi problem, it has also been reported that the iPad has some problems running applications for the iPhone. Reports stated that the apps would “crash” when being run in the iPad. This issue however is something that can be easily resolved since it is a software problem that can be remedied by a timely patch.

Rounding up the iPad’s problem list is an issue with the USB charging that some users have reported to be unable to function unless their device is turned off. The bright to all the above issues is that they do not seem to persist in all devices.